جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید علی اصغر دولابی

فرازی از وصیت نامه:
شهید علی اصغر دولابی

حافظ خون شهيدان باشند و نگذارند خون آنان پايمال شود و همچنين رهبر انقلاب را تنها نگذارند و در برابر دشمنان اين انقلاب ايستادگى كنید و نگذارید منافقين و گروهك‌‌هاى ديگر ميانتان رخنه كرده و باعث تفرقه و جدايى ميان شما شوند و همچنين براى سلامتى رهبر كبير انقلاب و پيروزى نهايى رزمندگان اسلام دعا كنيد كه پيروزى رزمندگان بسته به دعاهاى شما مى‌‌باشد.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :علی اصغر دولابی
نام پدر :حسین
تاریخ تولد :۱۳۴۵/۰۱/۱۱
محل تولد :روستای میرمحله گرگان
شغل :کشاورز
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۰ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۰۸/۲۲
محل شهادت :طلائیه
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :مهماندوست
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای مهماندوست

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

علی‌اصغر فرزند حسین در سال هزاروسیصدوچهل‌‌‌وپنج، در گرگان متولد شد. فرزند چهارم خانواده بود. سه برادر و سه خواهر دارد. تا پنجم ابتدایی را در گرگان خواند. خانواده‌اش از گرگان به روستای مهماندوست دامغان نقل‌‌‌ مکان کردند. تحصیل را رها کرد و به کار پرداخت. در کنار پدر در مغازه‌‌‌داری شاگردی کرد. سر زمین کشاورزی هم کمکش می‌کرد.

در سال شصت‌‌‌وسه عضو جهاد شد و در سه مرحله از طریق جهادسازندگی به همراه برادرش، صادق، به منطقه جنگی غرب و جنوب اعزام شد. در آنجا جزء نیروی انتظامات در مریوان و ارومیه بود. بعد از مدتی به‌‌‌عنوان انباردار ماشین‌‌‌آلات کار کرد تا اسمش برای سربازی درآمد.

از طریق ارتش برای دوره آموزشی به چهل‌‌‌دختر شاهرود اعزام شد. بعد از گذراندن دوره آموزشی به منطقه جنگی جنوب در طلاییه به‌‌‌عنوان سرباز تکاور خدمت کرد.

سرانجام در بیست‌‌‌ودوم آبان شصت‌‌‌وپنج براثر اصابت ترکش در طلاییه در حین کمین به شهادت رسید.

 پیکر مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای مهماندوست به خاک سپرده شد.

 “راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن  الرحيم

بسم الله القاسم الجبارين.

سلام گرم مرا از ميان دود و آتش سلامى گرم از میان غرش توپ و تانك  سلامى از ميان تركش خمپاره‌‌ها سلامى گرم و پرمحبت سلامى گرم از ميان  قلب‌‌هاى پاك و صاف و جان‌‌هاى بر كف نهاده جوانان و رزمندگان  اول سلام بر روح الله اين ابر مرد تاريخ آن سازش‌‌ناپذير  نايب بر حق مام زمان خمينى بت‌‌شكن اين ياور ستمديدگان و درهم كوبنده كاخ ستمگران دوم سلام بر آيت الله العظمى منتظرى فقيه والامقام  اين ابر مرد تاريخ  كه هر چه به آن از سوى منافقين  اين سنگ‌‌دلان تاريخ بى احترامى مى‌‌شد او همچنان مقاوم و پا برجا ايستاد سوم بر پدربزرگوارم كه اسطوره مقاومت در برابر سختي‌‌ها مى‌‌باشد چهارم سلام بر مادرمهربان و دلسوزم مادرى كه زينب‌‌وار سختي‌‌ها  و ناراحتى ها را تحمل مى‌‌كرد سلام بر برادران و خواهرانم و ملت شهيد پرور ايران چه تهمت‌‌ها كه شنيدند ولى هم‌‌چنان  مانند بهشتى عزيز پايدارى نمودند و در مقابل منافقين و دشمنان اسلام و قرآن ايستادگى  كردند و نگذاشتند سرنوشت كشورشان به دست اين ابلهان تاريخ بيفتد.

من هم بسان ديگر شهيدان از خود پيامى برجا مى‌‌گذارم براى اين ملت شهيدپرور و پدر و مادر و برادران و خواهرانم پيامم به ملت قهرمان و شهيدپرور اين است كه حافظ خون شهيدان باشند و نگذارند خون آنان پايمال شود و همچنين رهبر انقلاب را تنها نگذارند و در برابر دشمنان اين انقلاب ايستادگى كنید و نگذارید  منافقين  و گروهك‌‌هاى  ديگر ميانتان رخنه كرده و باعث تفرقه و جدايى  ميان شما شوند و همچنين براى سلامتى رهبر كبير انقلاب و پيروزى نهايى رزمندگان  اسلام دعا كنيد كه پيروزى رزمندگان بسته به دعاهاى شما مى‌‌باشد.

من به نوبه خود سپاسگزارى مى‌‌نمايم از كليه هموطنانم به خاطر كمك‌‌هايى كه به جبهه مى‌‌كنند و نامه‌‌هايى كه براى من نوشته‌‌اند. ما را واقعا اين نامه‌‌ها در فكر  فرو مى‌‌برد. برادر كوچكى پول‌‌هايش را جمع كرده و براى ما هديه مى‌‌فرستد یا آن پيرزنى كه كليه داراييش را به رزمندگان مى‌‌بخشد پس درود خدا بر شما كه اين‌‌گونه به فكر عزيزانتان در جبهه‌‌ها هستيد .  پيامم به پدر و مادر شما اى پدر و مادر بهتر از جانم  هرگز مپنداريد  كه عزيزتان در بيابانى  تنها جان داده است نه هرگز اينچنين  نيست  بلكه در هنگام شهادت دست  بقيه الله الاعظم زير سرش بوده و روى دست‌‌هاى پر مهر او جان داده است شما.

اى عزيزانم همان‌‌طور كه مى‌‌دانيد من يك سرباز هستم آن هم سرباز امام زمان. جبهه‌‌اى كه در آن از نوجوانان دوازده  ساله گرفته تا پيرمرد هشتاد ساله  همه در آن شركت دارند وقتى معلم بزرك شهادت  امام‌حسين سرور  شهيدان د روز عاشورا فرياد مى‌‌زند آيا كسى هست مرا يارى كند در حالي كه او مى‌‌دانست از آن قوم كسى به كمك او نمى‌‌شتابد پس امام حسين اين سخن را براى نسل حاضر گفته است.

ما مي‌‌رويم تا امام حسين و دين او را زنده كنيم شايد خون ما مقدار آبى باشد بر نهال اسلام محمدى اسلام دينى است كه به وسيله صدام يزيدها و ديگر طاغوتيان از بين نمى‌‌رود  و ما هم تا آخرين قطره خون خود در برابر صدام يزيدها و ديگر حاميان كفر خواهيم ايستاد  و امام خمينى  رهبر مستضعفين  روى زمين را يارى خواهيم كرد. ما مي‌‌رويم كه در جبهه حق با باطل روبرو شويم پدر و مادر بهتر از جانم مى‌‌دانم كه من براى شما فرزند خوبى نبوده‌‌ام ان‌‌شاءالله كه مرا به بزرگوارى خودتان ببخشيد برايم از خداوند طلب آمرزش كنيد.

اى عزيزانم شايد با چشم  پاره پاره من روبرو شده و يا هرگز بدست شما نرسد در آن هنگام به فكر امام حسين باشيد كه در آن زمان چگونه با يزيد براى ازادى مسلمانان از زير سلطه و براى زنده ماندن اسلام و قرآن خود و فرزندانش را دو دستى تقديم حق تعالى نمود و دشمن زبون سر از بدن امام حسين جدا نموده و آن را به سر نيزه مى‌‌كند به فكر حال زينب باشید كه چگونه تمام اين رنج و مشقت را تحمل كرد من هم از شما مى‌‌خواهم كه مانند زينب  بردبارى و تقوا را پيشه خود سازيد افتخار كنيد كه فرزندانتان در راه اسلام و براى آزادى هموطنانش به شهادت رسيد چه زيبا  مى فرمايد.

حضرت امام علی(ع): «من مرگ با افتخار را از هزاران  سال زندگى ننگين بهتر مى‌‌دانم» اى عزيزانم تقوا را پيشه خود سازيد كه خداوند دوست  مى‌‌دارد تقوا  پيشه‌‌گان  را. مرگ بر ضد ولايت  فقيه مرگ بر آمريكا مرگ بر اسرائيل  مرگ بر شوروى مرگ بر منافقين مرگ بر صدام.

حافظ خون شهيدان باشيد و رهبر انقلاب را تنها نگذاريد.

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.