جستجو در دایره المعارف شهدا

شهید جواد الله بخش

فرازی از وصیت نامه:
شهید جواد  الله بخش

از همه می‌‌خواهم که به عنوان یک برادر دینی، یک برادری که خون ناقابل خودش را برای آبیاری درخت اسلام می‌‌خواهد بدهد و به هر صورت حرف اینجانب را گوش کنید و آن این است که به ولایت فقیه اعتماد کنند و گوش به فرمان این قلب امت این رهبر عالی‌‌قدر باشند.

ویدئو کلیپ مربوطه
Loading the player...

مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی :جواد  الله بخش
نام پدر :غلامحسین
تاریخ تولد :۱۳۳۴/۰۱/۱۱
محل تولد :روستای مومن آباد دامغان
شغل :دانشجو
وضعیت تاهل :مجرد
مسئولیت :تک تیرانداز
سن :۲۶ سال
خانواده چند شهید :یک شهید

شناسنامه شهادت

تاریخ شهادت :۱۳۶۰/۱۲/۲۷
محل شهادت :شوش 
نام عملیات :پدافندی
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

کشور :ایران
استان :سمنان
شهر :دامغان
روستا :مومن آباد
تاریخ تدفین : 
گلزار :گلزار شهدای روستای مومن آباد

نقشه محل تدفین

زندگی نامه شهید

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

جواد فرزند غلامحسین سال هزاروسیصدوسی‌وچهار در روستای مؤمن‌آباد از توابع شهرستان دامغان دیده به جهان گشود.

به دلیل شرایط خاص اقتصادی موفق به درس‌خواندن نشد. از همان کودکی کارگری می‌کرد تا کمک‌خرج خانواده باشد. اوقات فراغتش را با کوه‌نوردی، ورزش جودو، کاراته و زیارت اماکن مقدسه و رفتن به مجالس مذهبی پر می‌کرد.

به عضویت بسیج درآمد. دوره آموزشی را گذارند. سپس به تهران آمد و به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه پاسداران عازم جبهه گردید. مسؤولیتش در جبهه تک‌تیرانداز بود.

دو بار مجروح گردید و به زادگاهش بازگشت اما قبل از بهبود کامل دوباره عازم جبهه شد.

بیست‌وهفتمین روز اسفندماه سال هزاروسیصدوشصت در خط پدافندی منطقه شوش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

پیکر پاکش ابتدا به زیارت امام‌ رضا(ع) مشرف گردید و نوزده روز بعد تشییع و در گلزار شهدای مؤمن‌آباد دفن شد.

“راهش جاوید باد”

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر سخن، با شهادت و اعتقاد به یگانگی خداوند و اعتقاد به صدوبیست‌‌وچهارهزار پیغمبراان الهی و اعتقاد به علی بن ابیطالب (ع) و یازده فرزند معصومش که آخرین آن‌‌ها حضرت مهدی (عج) می‌‌باشد و بعد از شهادت به خداوند و پیغمبران الهی و ائمه اطهار اعتقاد کامل به ولایت فقیه که همان ولایت ولی‌‌عصر (عج) است. از پدر و مادرم که تا به حال نتوانستم حق فرزندی را نسبت به آن‌‌ها ادا کرده‌‌باشم عذر می‌‌خواهم.

امیدوارم که اگر به فیض شهادت نائل آمدم خشنودی آن‌‌ها از من باعث خشنودی پروردگار از این بنده رو سیاه باشد و دیگر این‌‌که از تمامی دوستان و برادران و خواهران و فامیل و کسانی‌‌که این حقیر را می‌‌شناسند می‌‌خواهم که اگر من یک وقت پشت سر آن‌‌ها غیبت و یا خدای ناخواسته توهین روا داشتم بنده را عفو کنید و ببخشید و بنده هم از همه فامیل و دوستان رضایت کامل دارم و از هیچ‌‌کس ناراضی نیستم و از همه می‌‌خواهم که به عنوان یک برادر دینی، یک برادری که خون ناقابل خودش را برای آبیاری درخت اسلام می‌‌خواهد بدهد و به هر صورت حرف اینجانب را گوش کنید و آن این است که به ولایت فقیه اعتماد کنند و گوش به فرمان این قلب امت این رهبر عالی‌‌قدر باشند.

آن‌‌چه می‌‌گوید عمل کنید که نجات شماها در این است و کمک کنید دوست انقلابی و مکتبی میرحسین موسوی را و کمک به جبهه‌‌ها را فراموش نکنید. دیگر این‌‌که از پدر و مادرم می‌‌خواهم اگر خداوند خواست فیض شهادت را نصیب این حقیر کرد لباس سیاه نپوشید و گریه نکنند و اگر کسی آمد برای عرض تسلیت بگویید به ما تسلیت نگویید و تبریک بگویند تا جایی که امکان دارد از گرفتن ختم و مجلس ترحیم خودداری کنید و خرجی را که برای مجلس این حقیر  می‌‌خواهید بکنید آن را به حساب جنگ و جنگ‌‌زدگان بگذارید.

دیگر این‌‌که از سپاه می‌‌خواهم جنازه این حقیر را در بهشت‌‌زهرا کنار شهدای اسلام و شهدای انقلاب به خاک بسپارند. در ضمن طلب‌‌کاری و بدهکاری که دارم در نامه دیگر نوشته‌‌ام به عنوان وکیل از طرف من از پدرم  می‌‌خواهم طلب‌‌کاری و بدهکاری‌‌های مرا بگیرد و بدهد.

و در خاتمه  همه شما را به تقوی و پاکدامنی و اعتقاد به اسلام راستین و پشتیبانی از امام امت و کمک به   جنگ‌‌زدگان و رزمندگان اسلام دعوت می‌‌کنم.

والسلام

فرزند حقیر شما جواد الله‌‌بخش

نظر خود را بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.